Imi argumentez parerea despre fala banatenilor si cu articolele de mai jos.
Din primul intelegi cat sunt de bengosi ca ei au aeroport Schengen.
Din al doilea, vezi realitatea, care spune ca Sibiu si Cluj au, Timisoara inca nu.
Alte argumente altcandva.
articol 1: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/aeroportul-timisoara-a-inaugurat-noul-terminal-pentru-cetatenii-non-schengen/cn/news-20101020-11075635
Aeroportul Timisoara a inaugurat noul terminal pentru cetatenii non-Schengen
20.10.2010 12:07
Ultima modificare
20.10.2010 12:14
România este cu un pas mai aproape de a intra în spaţiul Schengen. La Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia a fost recepţionată noua aerogară non-Schengen.
Realizarea acestei investiţii şi a unei aerogări asemănătoare la aeroportul din Otopeni reprezintă două dintre condiţiile de bază pentru aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Timişoara este legată aerian, în prezent, de 5 destinaţii non-Schengen (Londra, Odessa, Lvov, Chişinău, Cernăuţi). Începând cu luna martie 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.
Valoarea totală a investiţiei de la noul aeroport a depăşit 3,5 milioane de euro. Aceasta cuprinde, pe lângă construcţia propriu-zisă, dotările necesare unei bune funcţionari a aerogării (benzi transportoare, aparatură cu raze x, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date). În aceste zile va începe montarea benzilor transportoare şi a aparaturii cu raze X, astfel încât, până la sosirea comisiei de evaluare, această operaţiune să fie finalizată. Suprafaţa clădirii care va deservi traficului de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen, este de 2000 de metri pătraţi. Parterul clădirii include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.
„Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de legislaţia privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri.”, a declarat Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.
Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E. După ce aceştia îşi vor da acordul pentru funcţionarea aerogării, clădirea va fi destinată, până în momentul intrării României în spaţiul Schengen, operării pasagerilor de pe zborurile interne.
articol 2: http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/turism/care-vor-fi-aeroporturile-schengen-206357.html
Din martie 2011, luna în care este programată aderarea ţării noastre la Schengen, avioanele cu destinaţii spre statele din afara acestui spaţiu vor mai putea decola doar de pe trei din cele 16 aeroporturi româneşti.
Cluj, Sibiu şi Otopeni – Bucureşti vor fi singurele aeroporturi, din martie 2011, pe care se vor putea opera curse aeriene regulate în afara spaţiului Schengen. Acestea include 23 de ţări europene în care verificarea accesului se face doar o singură dată, la intrarea unei persoane într-o ţară semnatară a acordului Schengen. Potrivit tratatului semnat, intrarea României în acest spaţiu este programată pentru martie anul viitor.
Condiţii
Aderarea la Schengen ridică însă o sumă de probleme şi cerinţe pentru aeroporturile româneşti. Potrivit cerinţelor, adoptate şi în legislaţia românească, din martie 2011 fluxurile de pasageri de pe aeroporturi vor trebui separate în funcţie de originea/destinaţia pasagerilor, mixarea fluxurilor fiind interzisă. Spre deosebire de situaţia prezentă, când se consideră că un pasager care circulă în România se află în trafic intern, iar dacă acesta se deplasează în actualele ţări Schengen este în trafic internaţional, după martie 2011 se va aprecia că traficul intern este cel desfăşurat în interiorul graniţelor Schengen (deci inclusiv ale României) iar cel internaţional va fi cel în afara graniţelor acordului. Pentru a se respecta aceste prevederi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a realizat un sistem de clasificare a aeroporturilor în aeroporturi internaţionale, aeroporturi deschise traficului internaţional şi aeroporturi interne. În timp ce de pe primele se va putea zbura neîngrădit spre destinaţii internaţionale (în afara spaţiului Schengen), iar fluxurile Schengen şi non-Schengen vor fi separate fizic, pe cele deschise traficului internaţional zborurile internaţionale vor fi doar ocazionale, iar separarea fluxurilor ori temporală, ori fizică. Cât priveşte a treia categorie de pe acestea nu se va putea zbura deloc în afara spaţiului Schengen.
Zboruri ameninţate
Cu trei luni înainte de aplicarea clasificării, în absenţa căreia de pe un aeroport nu se va mai putea zbura în afara spaţiului Schengen, doar patru aeroporturi (un sfert din totalul de 16) au obţinut certificări din partea ministerului, alte şapte depunând cerere de certificare. Potrivit datelor remise ieri de minister, până la acest moment aeroporturile Bucureşti-Băneasa, Constanţa, Oradea, Arad şi Tg.Mureş nu au depus nici un fel de cerere de certificare. Deoarece obţinerea acreditării durează între trei luni şi şase luni de la data depunerii cererii, rezultă că de pe acestea nu se va mai putea zbura în fara spaţiului Schengen după martie 2011. O situaţie deosebită este cea a Aeroportului Băneasa de pe care companiile low-cost nu vor mai putea zbura către Marea Britanie sau Egipt (ţări în afara spaţiului Schengen). Aeroporturile care au obţinut statulul internaţional sunt Cluj, Sibiu şi Otopeni iar cele ale căror cereri pentru acest statut sunt în analiză sunt Bacău şi Timişoara. Ultimul este folosit de linia aeriană moldovenească Carpatair pentru zboruri către Moldova şi Ucraina, iar neobţinerea statului de aeroport internaţional ar semnifica blocarea zborurilor acestei linii către cele două ţări. Zboruri ocazionale în afara spaţiului Schengen vor putea fi efectuate de pe Aeroportul Tulcea (deschis traficului internaţional), cereri similare fiind depuse de aeroporturile Baia Mare, Craiova, Iaşi, Satu Mare şi Suceava.
3 aeroporturi au fost certificate ca fiind „internaţionale”, altul – doar „deschis traficului internaţional”