Mai detaliat, ce este coachingul, si de ce e folosit de presedintele Google

Intr-un articol din Fortune Magazin, 25 de mari presedinti de companii au fost intrebati care a fost cel mai bun sfat primit in 2010.
Presedintele Google, Eric Schmidt, a raspuns, ca sfatul cel mai bun a fost … sa-si ia un coach.

Tot el a spus un lucru, ce ar putea fi sfat pentru “marii” manageri si “patroni” romani, care cred ca ei nu au nevoie de un coach:
“Coach-ul nu trebuie sa stie sportul la fel de bine ca si tine.
El trebuie sa te supravegheze si sa te faca sa scoti maximul din tine”

Declaratia originala mai jos.

Coach, in traducere mot-a-mot inseamna antrenor. Cand am dat prima oara peste termenul de coach, l-am vazut ca o combinatie intre:

  • antrenor
  • om cu mai multa experienta
  • psiholog
  • mentor
  • prieten

Invatand mai multe despre domeniu si apeland la el, imi dau seama ca informatia de mai jos e mai de valoare decat parerea mea.

Federatia Internationala de Coaching (ICF) defineste coaching-ul drept un “parteneriat care accelereaza ritmul de invatare al clientului, performanta si progresul acestuia pe plan personal si profesional”.

O alta definitie, care accentueaza caracterul transformator al coaching-ului, este aceea a European Coaching Institute (ECI) – un proces care “il ajuta pe client sa renunte la ceea ce este acum pentru a deveni ceea ce isi doreste sa devina”. Astfel, coaching-ul inseamna trans-formare – un proces de invatare prin re-definire.

Coachingul este o calatorie catre sine si totodata o trecere. Drumul se parcurge impreuna, iar ghidul este… clientul. Este uneori un drum dificil, in care tentatia revenirii (regresiei) in starea de confort se impleteste cu entuziasmul explorarii de noi teritorii.

Coachingul este dialog, o comunicare profunda si speciala, sustinuta de catre coach prin ascultare activa si utilizarea intrebarilor potrivite.

Este un proces de constientizare si responsabilizare in care clientul se orienteaza catre solutii si catre viitor.

Astfel, coaching-ul inseamna prezenta cu toata fiinta, coach-ul ESTE impreuna cu clientul, si aparent NU FACE nimic pentru acesta. Si paradoxal, A FI provoaca in client dorinta si putinta de A FACE – in primul rand A–SI FACE o viata implinita.

Mai multe detalii despre coaching la sursa definitiilor sau pe net (va descurcati voi :).)

Multumesc Mihai Stanescu pentru idei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Introdu numarul astfel incat suma sa fie corecta * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.